Harrachov v zimě

Na běžky do Krkonoš nebo Jizerek

Pláně a sjezdy- 25 km

Cestu začněte u lanovky na Čertovu horu. Vyvezte se lanovkou (150 Kč), abyste měli dostatek času na obdivování krkonošských hřebenů. Z vrcholku Čertovy Hory se vydejte před Janovu skálu na Ručičky, kde si v kiosku můžete dát menší občerstvení. Pokračujte dál k rozcestí Pod Lysou horou a dále stoupejte na Dvoračky. Tady máte nejlepší příležitost dát si dobrý oběd a  zvlášť místní domácí housky. Opravdovou výzvou je nyní výstup na Růženčinu zahrádku. Stojí to ale za to. Otevře se vám výhled na rozlehlé pláně a vy si můžete užívat jejich překonávání směrem k Labské boudě, kde se můžete zase občerstvit a ohřát. Poté se vydejte k pramenu Labe. Nyní už je to jen dlouhé klesání přes Voseckou boudu dále na Krakonošovu snídani a podél Mumlavy až k Mumlavským vodopádům. Po žluté trase dojedete témě až k apartmánu.

Detail cesty najdete na mapě zde.

Pohodový výlet na polskou stranu Jizerských hor

Svůj výlet začnete ve vesničce Mýtiny. Dostanete se sem buď autem nebo autobusem z Harrachova. Přímo u vlakového nádraží začíná trasa příkře do kopce a po pár stech metrech dojdete k hraničním kamenům s Polskem. Tam se dejte cestou vlevo směrem na chalupu Orle. Pojedete pěknými lesy, s výhledy do údolí, kolem malých horských jezírek. Chalupa Orle se před vámi ukáže uplně znenadání. Po letošní zkušenosti doporučuji, abyste si vzali svou svačnu, kterou si v horním patře chalupy v teple můžete klidně sníst. Fronta na občerstvení byla asi na hodinu, jídlo předražené a jeho kvalita bídná. Z Orle se vydejte vlevo na rozcestí Pod Dzialem Izerskym. Na rozcestí jeďte vpravo. Čeká vás krásný sjezd až zpět na Mýtiny. Detail cesty najdete zde.